Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

A pontverseny állása

1. Button 10
2. Barrichello 8
3. Trulli 6
4. Hamilton 4
5. Glock 3
6. Rosberg 2
8. Buemi 1

Brawn 1.,2.

2009.03.29. 10:23 :: CasusBelli

Furcsa, de ki kell mondani. Az történt, amit valahol mindeki várt. Tarolt az újonc csapat. Jenson Button nyerte a viadalt, míg őt kis szerencsével csapattársa, a brazil Barichello követte. A dobogó 3. fokára a Toyota pilótája Jarno Trulli állhatott fel.

Button rendkívül jól rajtolt,és már az első körökben sikerült elszakadnia az üldözőitől. Ez nem sikerült Barichellonak, aki beragadt a rajtnál, így csak jóvl hátrébb próbált meg befordulni az első kanyarban. A brazil meglökte a hazai pályán versenyző Mark Webbert, aki keresztbecsúszott a pályán, magával rántva a balestebe Heidfeldet, Sutilt és Kovalainent is. Így a rajt után Button volt az élen,őt Vettel és Massa követte.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az első körökben Buttonnak sikerült aránylag nagy előnyt kiautóznia a mezőnnyel szemben, csak a fiatal német,Sebastian Vettel tudta vele tartani az iramot. Közben a regnáló világbajnok folyamatosan kapaszkodott feljebb, mivel a 18. helyről kényszerült indulni.

A mezőny egy része, többek közt Hamilton, Kubica és a két Ferrari is lágyabb keverékű gumival vágott neki a versenynek, ám ezek 10 kör elteltével drámai ütemben kopni kezdtek, így hamarabb kellet szervízelniük.

A 17. körben Nakadzsima megpördült egy kanyarban, odavágta az autóját a falhoz. Ezután egy biztonsági autós szakasz következett. Amíg nyitva volt a boxutca, sokan jöttek ki kerékcserére, tankolásra, ezt tette Button is. Épp az utolsó pillanatban, sikerült megejteniük a kiállást, mielőtt bejött volna a Safety Car. Ha Brawn nem rendelkezik ilyen kiváló taktikai érzékkel könnyen lehet, hogy most nem Button győzelméről számolnánk be, mivel a mögöte levők, már túl voltak a boxkiálláson.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az ujraindítás után továbbra is a britt vezetett, őt Vettel, Massa és Kubica követte. Rögtön az új start után, az első kanyarban Piquet autója megcsúszott, és a kavicságyban landolt. Nem tudta folytatni a versenyt.

A verseny felénél következett be a Ferrarik pechsorozata: Massa autója megadta magát, Raikkönen pedig falhoz csapta autóját. Utóbbi nagy hátránnyal ugyan, de ideig-óráig folytatni tudta a versenyt az utolsó helyen.

A hajrában az élen Button, Vettel, Kubica, Barichello volt a sorrend. Az első két pilótának a lágy gumikat kellett felrakniuk, ám ezek 5 körrel a vége előtt vészesen kezdtek fogyni, így Kubica esélyes lehetett akár még az első helyre is.  4 körrel a vége előtt Kubica utólérte Vettelt. A lengyel a külső íven akart emenni, ám a német már nem tudta elkerülni az ütközést, mivel a kopott gumikon nem tudott befordulni. Összeütköztek, mindkét autón megsérültek a szárnyak, majd a következő kanyarban - immár egymástól függetlenül - a palánknak csapták kormányozhatatlan autóikat.

A nevető harmadik (és negyedik) Barichello és Trulli volt. Az autók végül Safety Car mellett fejezték be az ausztráliai szezonnyitót.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f12009.blog.hu/api/trackback/id/tr1001032492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása